Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «A Soviet Garage. Retro Motorcycles»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Riga-11 moped

Время создания
1976
Место создания
Riga
Размер
115x75x197 cm
Engine — single-cylinder, two-stroke; capacity — 50 cc; power — 2 hp. Weight — 48 kg.
Техника
metal
Коллекция
2
Открыть в приложении
#2
In 1976, the Sarkanā Zvaigzne Factory in the Latvian capital replaced the Riga-7 light moped with the new model Riga-11. The factory tests ended in July 1975. The first batch of 200 mopeds was produced in February 1976. During that period, the bench test laboratory was headed by Vladimir Ignatyev.

The designers I.Ya. Ozolin, O.A. Valeyko, G.A. Gludin, and V.Ya. Alksnis introduced many changes to the improved model. At the same time, they managed to make an attractive bike.

The Riga-11 was equipped with a backbone frame that consisted of a reliable central tube with other elements welded to it, including the hardware for mounting the front fork, engine, rear suspension tubes, and other components. The new frame was more rigid and durable than that of the previous versions. The improvements resulted in changing the size of the front fork.

The wheels were considered the weakest component of the earlier Riga-7: the wheel rims would often break down when riding on roads with a rough surface, stones, and potholes. By using wider tires and heavy-duty rims, the designers managed to guarantee long-lasting performance even in tough road conditions.

At the same time, the design of the wheel components remained unchanged. To achieve a more comfortable riding position, the handlebar was raised. Vladimir Ignatyev described these features in an article for the Rīgas Balss newspaper in 1975.

The mounting configuration provided an easy and reliable method of fixing the handlebar in a position suitable for the rider. The clutch and front brake levers were equipped with rubber ball-shaped caps that helped to protect the rider from injuries in case of falling. The designers also changed the saddle by increasing the size of the main body and the thickness of the pad. This helped to improve the riding position and add some space for carrying tools.

The fuel tank was placed in the rear section of the Riga-11 and formed a large platform together with the luggage rack, allowing the rider to transport cargo of up to 15 kg. The backrest prevented the cargo from slipping off and could be used as a handle to carry the moped.

Compared to the previous version, the moped had a smaller fuel tank capacity of 4 liters. It could go up to 200 kilometers on one tank of gas. The moped also used the same D-6 engine as the earlier models, but the engine was moved to the left due to the wider tires, in order to achieve a coplanar placement of the front and rear sprockets of the final drive. The factory guaranteed the fail-safe operation of this light moped for 15 months from the date of sale.
#4
Riga-11 moped
#3
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Riga-11 moped

Время создания
1976
Место создания
Riga
Размер
115x75x197 cm
Engine — single-cylinder, two-stroke; capacity — 50 cc; power — 2 hp. Weight — 48 kg.
Техника
metal
Коллекция
2
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%