Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «The Landscape and History of Dyurtyuli»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Bracelet (belezek)

Время создания
Early 20th century
Размер
4,5 cm
Техника
engraving
2
Открыть в приложении
#8
Bracelet (belezek)
#2
The traditional clothing of a Tatar woman typically included a lot of different hand jewellery. There were no social or age restrictions on which women could wear bracelets, resulting in the broadest variety of accessories. For instance, women from wealthy families often preferred gilded filigree bracelets inlaid with jewels. Those with less money at their disposal could only afford simpler, less intricate bracelets made of low-grade silver. 
 
The traditional bracelets came in two types: solid and segmented. Solid bracelets were wrought from a single metal plate or a piece of wire or arrow tip. Curved plate bracelets were particularly popular. They did not have any fastenings by design and were meant to be worn by being bent slightly to fit the woman’s wrist. Such bracelets could be both narrow (no more than 1.5 cm wide) and more massive, reaching up to 8 cm.
Segmented bracelets had several elements that were attached to one another with a clasp, loop, or hook. Sometimes, the clasp would be affixed to a pin, creating a structure reminiscent of a door hinge. Some experts believe that the Tatar jewellers had borrowed this technique from Central Asia. 
 
The bracelet ornaments also varied greatly. It was quite fashionable to wear engraved jewellery, augmented with inlaid gems or coin bangles. Embossed bracelets were quite common as well. And in some cases, master jewellers even managed to combine several techniques within a single piece. 

The patterns that adorned the bracelets were usually inspired by nature: for instance, they could include stylised floral motifs. Inscriptions in Arabic, such as quotes from the Qur’an or prayers, were also common. If a bracelet was custom-made it could also feature the name of its owner. 

Out of segmented bracelets, the most labour-intensive variety was exquisite flattened skan', or filigree. The individual segments of such accessories could be square, rectangular, round, or festooned. The bracelets were coated in gold or silver and encrusted with gemstones. Such lavish jewellery was only accessible to the top of the social hierarchy.
#9
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Bracelet (belezek)

Время создания
Early 20th century
Размер
4,5 cm
Техника
engraving
2
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%