Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Tchaikovsky and the World»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Treatise on Instrumentation

Время создания
1866
Место создания
Moscow, the Russian Empire
Размер
27x18 cm
Техника
textured paper (cover), paper (block); printing
0
Открыть в приложении
#2

Pyotr Ilyich Tchaikovsky actively translated foreign texts for the needs of Russian musical education: he adapted terminology, looked for musical illustrations from Russian music, added comments and revised the originals.

The first great work of Pyotr Tchaikovsky as a translator was the “Treatise on Instrumentation” by the Belgian music theorist, historian and composer, director of the Brussels Conservatory Francois Auguste Gevaert. The translation of the textbook from French into Russian was carried out by a 25-year-old composer on the instructions of his teacher Anton Rubinstein in the summer of 1865.

In the early years of the first Russian conservatories, “Instrumentation” was a discipline that combined a course on instrumentation with a course on practical composition.

By the summer of 1865, Tchaikovsky’s student works already included over 30 pieces, a significant proportion of which were various sketches for orchestra. Among them were orchestrations of piano works by Beethoven, Weber, Schumann, as well as his own instrumental compositions. Some of them had features of his style that were already beginning to take shape, for example, the overture “The Storm” based on the drama of Alexander Ostrovsky, performed by Pyotr Tchaikovsky as a summer task in 1864 in Rubinstein’s class.

The composer included in his Gevaert’s translation fragments from Mikhail Glinka’s works and his critical remarks.

Tchaikovsky’s translation became the first serious work on instrumentation in Russian. For several decades, until the appearance of other translations of Gevaert’s books in 1890 and the original work “Principles of Orchestration” by Nikolay Rimsky-Korsakov in 1913, the textbook served as the only manual on orchestral art for the students of the first Russian conservatories. Until that time, students had only had access to the “Notes on Instrumentation” by Mikhail Glinka, published by Alexander Serov in 1856.

Later Tchaikovsky wrote several textbooks: “Guide to the Practical Study of Harmony” and “A Short Manual of Harmony, Adapted to the Study of Sacred Musical Works in Russia.”
#4
Treatise on Instrumentation
#3
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Treatise on Instrumentation

Время создания
1866
Место создания
Moscow, the Russian Empire
Размер
27x18 cm
Техника
textured paper (cover), paper (block); printing
0
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%