Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Tchaikovsky and the World»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Tchaikovsky on the Stage

Время создания
the first half of the 20th century
Место создания
Moscow, the Russian Empire
Размер
139x101 cm
Техника
canvas, oil
0
Открыть в приложении
#2

In different eras, masters of Russian fine art have always strived to reflect in an artistic image the creative personality of the genius of Russian music — Pyotr Tchaikovsky, who had an elegant appearance, was able to please people of dissimilar tastes, and was a true artist. Nevertheless, only a few portraits were created during the great composer’s life.

Tchaikovsky became a popular model already in the 20th century. His image was captured by such famous Soviet artists and sculptors as Grigory Svetlitsky, Vasily Svarog, Aleksey Rudnev, Vera Mukhina, Zinovy Vilensky and others.

A soviet artist and museologist, Alexei Alexandrovich Volter studied under outstanding artists at the St. Petersburg Drawing School of the Imperial Society for the Encouragement of the Arts: Grigory Bobrovsky, Arkady Rylov and Nicholas Roerich. He also took private lessons from Pavel Chistyakov. Using Volter’s sketches, masters from Palekh, Mstyora and the Kholuy created works, depicting a new Soviet reality.

Interestingly, many contemporaries considered Tchaikovsky a bad pianist. Performed by the composer, oddly enough, his brilliant music did not impress. Probably, the reason lies in the fact that, as a pianist, Tchaikovsky deliberately hid from the audience the most touching, sincere moments of his own works. According to the famous critic Herman Laroche, the piano abilities of his great friend were enormous, he retained strength and flexibility in his fingers for a relatively long time. However, the composer did not particularly strive to perform his creations on the piano in front of a big audience.

Laroche wrote,
#4

Pyotr Ilyich feared sentimentality like fire, and so in playing the piano avoided superfluous emphasis, and laughed at the phrase ‘to play with soul’. He did not like the phrase and even less the very way of playing that it prescribed; the musical feeling within him was constrained by a certain chastity, and fear of vulgarity kept him from moving to the opposite extreme.

#5

Performing his compositions, Tchaikovsky was afraid of getting emotional and crying. It was as if he felt a sense of embarrassment that he had spoken so openly in his music.

#3
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Tchaikovsky on the Stage

Время создания
the first half of the 20th century
Место создания
Moscow, the Russian Empire
Размер
139x101 cm
Техника
canvas, oil
0
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%